5de3e7a28e634
Drivertest: Mizuno ST190
Läs mer om: Svensk Golf säger Mizuno jobbar vidare med fjolårets vågformade sula som ska förbättra kraftöverföringen till bollen i träffen. Jämfört med den blåfärgade föregångaren ST180 satsar Mizuno på svart. Träffytan har också tillverkats med en ny, tio procent starkare, titanblandning för att ge högre bollhastigheter. Här kan du läsa om alla drivers i
Läs mer om:
Callaway Epic Flash
Callaway Epic Flash SZ
Cobra King F9 Speedback
Cobra F-Max Superlite OS
Mizuno ST190
Mizuno ST190G
Ping G410 Plus
Ping G410 SFT
Srixon 785
TaylorMade M5
TaylorMade M6
TaylorMade M6 D-Type
Titleist TS2
Titleist TS3
Wilson Cortex
Wilson D7
Svensk Golf säger
Mizuno jobbar vidare med fjolårets vågformade sula som ska förbättra kraftöverföringen till bollen i träffen. Jämfört med den blåfärgade föregångaren ST180 satsar Mizuno på svart. Träffytan har också tillverkats med en ny, tio procent starkare, titanblandning för att ge högre bollhastigheter.
Här kan du läsa om alla drivers i vårt test!
Panelsnacket
HCP 0–5 “Jag får bra höjd men jag tror ändå att spinntalet är ganska lågt för bollen flyger ändå penetrerande och långt. Skulle vilja ha lite mer fart i bollen dock.”
HCP 15–18 “Märker ingen skillnad i längd mellan den här och G-modellen. Den här är dock skönare att slå, mjukare i träffen och klart mer förlåtande vid dåliga svingar och träffar.”
För vem?
Föregångaren ST180 gav överlag spinntal en bit under snittet, ST190 befinner sig i år ganska precis kring snittet för majoriteten. Längdresurserna verkar goda då flera i panelen når carrytal över snittet med ST190. Upplevs av alla som mer lättslagen än syskonmodellen ST190G.
Text: Svensk Golf • 2019-03-13
Utrustning • Drivers • Mizuno • Utrustning